Thursday, July 9, 2009

semalam, hri ini, dan masa hadapan...

semalam(8/7), aku pergi klinik ortopedik kat hkl utk cek blk lutut aku cmne skrg..lpas x-ray, dr ckp da bleh buang simen 2...alhamdulillah, 2 la yg aku tunggu2 n nanti2 kn slama sbulan da ni..huhuhu..lpas buang 2, dr suh aku jln slow2 dan dia tnya ada rsa skt x masa aku jln 2.aku ckp la ada tp bukan kat lutut mcm yg dr ckp tulang aku retak 2, tp kat buku lali..dia ckp xkn la kot sb kat c2 xde pape pn(da x-ray, xde retak@patah).tp da kaki aku, mst la aku blh rasa..wuwuwu..xpela, ape2 je la dr..yg penting kaki aku da slamat dri dibungkus oleh simen 2 pn, alhamdulillah syukur sgt..

lpas dr jmpa dr n buang simen 2, aku igt nk pergi ward 6, tmpt aku menginap slama 12 hari 2, sb nk jumpa m.cik manisah, tp akak aku x bg sb aku bru je lps bukak n boleh berjalan ckt2 smbl jengket2, tp nk g tgk org,..tp aku rindu kat m.cik manisah 2 n mmg rancangan aku nk pergi tgk dia..tp aku terpaksa batalkan sb aku pun tgh sakit gak..mmg da blh jln tp kaki 2 mcm da kejang da ckt sb terlalu lama dlm simen 2.jdnya aku terpaksa la btlkn rancangan aku 2..huhuhu..kesian m.cik manisah...keseorangan je kat spital..wuwuwu..

lpas 2, aku call en.yusoff, supervisor aku kat menara celcom 2, nk jumpa dia..nsb baik aku cpt sb time 2 da pukul 12.30 gitu la...org ramai nk pergi lunch da..smpai je sna, aku trus pergi naik ke tgkat 16 n jumpa en.yusoff..lpas bg system yg aku buat 2 n letak dlm pc dia, aku bg kertas penilaian untuk dia isi sepanjang aku kerja kat situ wpn hanya sempat selama 3 mggu je..wuwuwu..lpas 2, aku n aka aku pergi lunch kat kedai bawah tepi pjbt 2 n kebetulan plak, en.yusoff pn mkn kat situ..bukan aku ikut dia tp 2 je la tmpt yg plg dekat dan x pyh lintas jln.tp dia x nmpk rsa nya, last sekali msa nk blk 2 je aku nmpak dia tgk kat aku..msa aku tgh mkn 2, aku tgk blk kertas penilaian yg aku bagi td..majoriti en.yusoff bg 4(baik) dan minoriti 3(memuaskan)..xde 5 (cemerlang) sb aku tahu system yg aku buat pn x berapa complate sgt sb x cukup msa dan xde rujukan nk dirujuk.aku rehat kat hspital dan kat rumah sje2 pn da bazir msa 3 mggu..org lain ckp 40 hari..nk buat cmne, ni dugaan yg Allah bg kat aku time ni..aku redha la sume nya..ada hikmah tersembunyi di sebalik sume ni..

smlm(9/7), msa aku tgk tgk tv kat umh, tiba2 lecturer course(pn.rosanita) aku call..dia ckp aku x bgtau yg aku accident hari 2..dia tahu pn sb kwn aku muni pergi mintak sign dia wakil aku utk mohon asrama@kolej..tp aku msh ingat lg yg aku ada mesej dia msa nk kuar hspital tanya dia psl bayaran hospital 2, sb nurse kat c2 ckp, kalau msh student, u yg akan byrkan..tp puan x reply..style aku, aku msj dulu..kalo ada reply, baru aku call..tp da x de 2, aku expect la yg puan bzi.sb xnk kacau org, so aku byr la ngn duit sndiri..yg 2 aku x kisah la...xpela...aku da lupakan sume tu..blk pd panggilan puan td..puan ros suruh aku extend belajar..tp aku x nk..wuwuwu..bila kakngah dan abengah blk, aku buncang ngan diorg, diorg ckp atas aku la.tp aku akan tetap ngan keputusan aku..aku xnk extend..lgpn setahun je lagi nk habis..xnk,xnk, xnk..itula keputusan tetap aku..x kn berubah wpn sakit mcm mna pn kaki ni, aku x nk extend..insya allah..

mlm tu plk, aku disuruh kakngah supaya pakai ubat yg abengah tumbuk..dalam 2 ada lada hitam, halia, bawang putih..mcm org dalam pantang plak dan bau dia mcm org nk msk..hehehe..rsa mcm nk mkn la..hehehe.nk tidor 2, kaki aku berdenyut2.nsb baik la dpt tidor sb letih kot.petang tu pergi jalan kat nilai 3, beli barang kak cik aku nk kahwin lpas raya ni..

hari ni, aku, kakngah, abengah n anak sedara aku, raudhah nk pergi ke dusun eko resort kat pahang.sekolah abengah buat camping kat sna..(dlm kaki sakit ni, sempat lg aku pergi jalan2..hehehe..).tmbh plak, kalo aku x accident, mayb aku pun akan ikut rombongan kelab kat fakulti aku pergi kedah.tp xpela, yg penting wpn aku x pergi, laptop aku dpt pergi sana sb diorang kna tunjuk demo apa yg course aku da buat..group aku, laptop aku yg jd server, so diorg pinjam la..laptop group yg lain ada yg da format n server 2 da x de..so, aku pikir, drpd aku duduk sje2 kat rumah 2, lebih baik aku pergi..xcercise kaki skt..hri ahad ni lpas blk dari camping, nk pergi hostel dah..aku terpaksa tumpang bilik kawan smpai la dpt result kolej..kalo x dpt gak, terpaksa la aku cari rumah sewa nnt..

masa hadapan...
mcm mna aku nk lalui msa hadapan lepas ni, ye?tp walau mcm mna susah skali pn, aku kna gak hadapi nya kerana tanpa semua ni, itu bukan dinamakn kehidupan..btol x?selain dari support dari famly, kwn2 dan lecturer, aku prlu bnykkn berdoa dan bertawakal pada Allah, kerana aku perlu selalu ingat bahwa "Allah x kan memberi sesuatu ujian atau dugaan pada hamba2 nya jika DIA tahu mereka tidak mampu"..oleh itu, ALLAH beri sumea ni pada aku sebab DIA lebih thu semua nya dan DIA tahu aku boleh hadapinya semua..INSYA ALLAH..LA TAKHAF WA LA TAHZAN..INNALLAH HA MA 'ANA..

No comments:

Post a Comment