Tuesday, July 7, 2009

masalah...masalah..

manusia x dpt lari dari masalah..lpas 1 masalah datang plak masalah yang lain, kn?tp kt semua patut bersyukur juga sb ada nya masalah, maka ia dapat mematangkan kt sume..btol x?hehehe..btoi3x..(trademark ipin..hehehe)..

ha, ni nk citer masalah aku sekarang ni..huhuhu...aku xdpt penginapan kat kolej mawar semester ni..da la sem ni ada klas malam smpai kul 9.30 malam.takut 2 nk blk mlm2..tmbh2 bas selalu je pnuh..da 4 semester aku dok kolej, tapi tiba2 plak xdpt plak sem ni..semester 3 lpas xdpt gak, tp lpas buat rayuan, alhamdulillah dapat la..semester ni, xtahula dapat ke x..sb nya aku dgr yg kolej melati di beri arahan supaya keluarkan penduduknya sb tanah mendap.jkr x bagi kawan aku ckp sb bahaya.so, penduduknya yg dapat kolej sblm ni terpaksa pindah ke kolej mawar. btoi ke x, wallahua'lam sb aku x pergi lg ke uitm..hari ni da hari ke2 kuliah da..bukan xnk pegi tp xbleh lagi..lgpn, x de tmpt menginap lagi..wuwuwu..tp xpe, sb aku msh dlm mc lg. esk last mc n esk gak la kna pergi hkl plak. aku nk cek dr, bkn dr nk cek aku..hahaha..xde la, dr sanusi dan dr zamri nk cek kaki aku ni sama ada da bleh bukak ke x simen ni..minta2 da bleh bukak la..aku da gatal sgt da ni..tiap2 malam asyik menggaru je kerja aku smpai la tertido sndri.da cuba kawal, tapi masya allah, xdpt.kuat sgt dugaan-Nya..(uwa3..)..so, mcm mna n kat mna aku nk tinggal spnjg semester ni ye?nk duk kat luar, kwn aku ckp kos hidup tinggi..dia msa praktikal, duk kat umh sewa.dia kata da serik da wpn hanya 2 bln je..huhuhu..cmne ek?apa2 pn aku berdoa mudah2an rayuan kolej yg aku buat kat mawar boleh nanti sb mudah ckt. mudah2an pihak kolej mawar tergerak n baik hati memilih aku nntii..sama2 la kwan2 doakan nye ye..tapi result dia kuar lmbt lagi..15hb ni...wuwuwuwu..dlm jangka masa sebelum 2 aku nk tggal kat mne?xkn nk menumpang bilik kawan lagi?uwa3..

"Ya Allah, tolong la hamba Mu ini..kuat kanlah semangat ku, tabahkan lah hatiku.."

ha, di sebabkn esk aku nk pergi hkl 2, so alang2 da kuar 2, aku nk pergi jalan2 kat wad ortopedik gak, jumpa m.cik manisah, kawan sblh katil aku masa kat ward hari 2..smalam aku call dia, ckp yg kalau berkesempatan aku nk ke sana sb da lama x bercerita n berborak..hehehe..rindu plak msa duk kat ward dulu..(mcm da lama plak, padahal baru je 1 bln kot..hehehe)bnyk gak la kitorg bual n akan di sambung esk plak bila aku p sna nnt..insya allah..tp kesian m.cik manisah sb dia nk blk, tp dr x bg..dia msk ward 2 lagi lama dari aku kot..sebulan awal dari aku..huhuhu..apa2 pn sama2 la kte doakan moga umur m.cik manisah panjang lagi hendaknya..amin..

selain dari pergi melawat m.cik manisah, aku jgk ada wat date ngan supervisor kat celcom esk lpas blk dari hkl 2..bkn date ape pun, lbh kurg appointment gak la..nk bincang pasal praktikal aku masa cuti 2. ngan aku xdpt pergi kerja kat ofis n terpaksa buat kat umah je, nk mtk signature dia lagi n 1 lagi nk hntr report..insya allah n mudah2an perancangan utk esk menjadi dan dapat di laksanakan hingga jaya hendakNya..

No comments:

Post a Comment