Saturday, June 27, 2009

innalillahi wainnna ilaihi rajiun.....

Al-Fatihah untuk mereka yang telah meninggal dunia terutama sekali kepada ayah abang ipar aku yg tlah menyahut seruan Ilahi petang semalam dan akan di kebumikan hari ni. aku x dpt pergi menziarahinya sbab aku pn tgh praktikal dan menumpang di rumah p.sedara start hari rabu lpas. sblm ni aku tggl kat umh kakak n abg ipar kat bandar mahkota cheras lpas accident n blk dari ward hari 2, tp sb diorg nk blk tgk ayah abng ipar yg sakit kat Jeli, aku terpaksa di tgglkn kat umh p.sdara(huhu..=(..tp xpela). kaki aku blom sembuh n bersimen lg. lgpn da ada ma n mok kat dlm kereta wira 2.mesti la sempit sikit sb kaki aku x blh bengkok n akn mkn bnyk ruang nnt. <>

2 minggu sblm 2,hari sabtu mggu last nk bukak sekolah da, datuk pada abg ipar aku tu yg meninggal dunia..yg ni aku ikut diorg blk .tapi kitorg x smpt sampai sebab atuk tu meninggal pukul 4 ptg dan org kg tanam mlm 2 jgk. tmbh plak, abengah terpaksa menunggu kereta sepupu nya yg nak blk gak(3 org perempuan) sb takut gak jadi pape nnt.diorg pn x prnh blk drive sndiri dari kl ke kelantan sebelum ni dan tu 1st time diorg.dan alhamdulillah, akhirnya kitorg smpai gak pg nya dlm pukul 2.30 pagi gitu la..

Esok nya, alang2 da blk kelantan, kakngah n abengah bawak aku ke rumah tok bomoh patah sebab nk try tgk kaki aku camne. sblm ni abengah da dtg da msa aku kat hsptl amik air tawar, skrg bawak skali ngn tuan pnya badan plak..pak cik tu ckp da ok da sb da tolak kaki aku ke depan dan belakang aku x rasa sakit..dan hendak2 nya mcm tu la smpai 8.7 ni mudah2an dpt la buang simen ni. aku da x thn gatal n lenguh bawak kaki ni(berat sikit la..huhuhu)...

di kesempatan ni jgk aku nk ucpkn takziah pada kawan aku sebab dia kehilangan 3 org ahli keluarganya dalam 1 jangka masa yg dekat sj iaitu Nooralifah Norodin. Mula2 skali, pak sedara sblh mama dia. dia meninggal sebab sakit batuk kering, lpas 2 x lama kemudian, bapa saudara sblh papa dia plak sb accident. dan baru2 ni dlm akhir bulan 5, nenek dia (mak pada mama dia) meninggal sb sakit buah pinggang dan sakit tua.. Diharap Ipah tabah menghadapi dugaan dan ujian yg menimpa.

Ini kerana Allah turunkan semua nya kerana itu tandanya Dia sayang pada kita dan sebagai untuk mengingat kan kita bahawa hidup ini hnya lah sementara dan kita juga akan menuju ke sana. DIA memberi peringatan pd kita spy tidak terus lalai dgn duniawi semata-mata..Allah juga x akan uji kita kalau kita x mampu menghadapinya..sb tu, ujian tu Allah bg kat kita sb DIA tahu kita mmpu menghadapinnya..

lastly, al-fatihah ni jgk ditujukn pada ayah ku yg telah lama bertemu penciptaNya sjk 6 tahun lpas.anak mu ini doakan semoga ayah berada bersama-sama org2 yg beriman. x lupa jgk pada 2 org abg sepupu ku yg turut mengiringi pada tahun yg sama. Moga kalian brada bersama org yg soleh..AMIIN..YA RABBAL ALAMIN..

P/S: Ingatlah kata2 ini ketika di kurniakan ujian dan dugaan dari Allah...

"Bahagianya kekasih Allah dihadiahi ujian yg amat hebat sbgai tanda kasih drNya..Begitulah rupanya berkasih dgn Allah..x akan dibiarkan terlena dalam kenikmatan yg melimpah tetapi dilindungi dgn ujian dan cubaan yg x berkesudahan..Panjatkan kesyukuran kerana itu tanda sayang Allah kpd hamba2nya..seberat mana ujian, sebanyak itula kasih sayang Allah pada kita.."

Dan di sini juga ingin ku igtkn pada kwn2 yg masih mmepunyai kedua ibubapa atau salah seorg agar marilah kita sama2 menghormati dan menyayangi mereka selagi mereka masih ada di dunia ini..jgnlah kita menyesal di kemudian hari kerana ketika itu wpn keluar air mata darah sekali pn, mereka x kn kembali lagi...

No comments:

Post a Comment