Monday, November 8, 2010

....My Mum Is Amazing.....

salam semua...



bersua lg kt pd kali ini dgn tajuk 'My Mum Is Amazing..'..hehehe..rsa mcm dj radio plak..ngeh3..

ha, meh nk citer mcm mna aku blh wat tajuk ni...

ptg tadi, jumpa lgu ni (My Mum Is Amazing by Zain Bikha n adik Nadhira Ali) kat fb kawan..dia publish..best lagu dia...smbil2 dgr n tengok video klip 2, teringat plak masa kecik2 dulu..hehehe

ok, jom mengimbas kenangan lalu..


once upon a time.....

masa nk g sekolah ma yg akan kejut..pas2 rebus air utk aku mandi..hehe..best sgt2 dulu..nk gtau rahsia ckt, jgn gtau org lain ye?kte2 je..ngeh3..(pdhl, nama lg blog..mst la org baca..huhu..)..xpe2..just nk gtau korg sume, sapa yg baca blog ni la kan.., sbnrnya, masa aku kecik2 dulu, kalo x dek air panas waktu pagi pada ari sekolah, aku nangis..merajuk x nk g sekolah..hehe..special case ckt aku ni..sbbnya, dlm adik-beradik aku 2, aku plg kuat nangis kot...

dri lpas tubik dri perut ma, pas2 sek tadika, sekolah rendah, nangis@triok je kejenya..nk d jadikan cerita plak, time kecik2 dulu, especially masa tadika, darjah 1 and last sekali masa drjh 2..pas2 x nangis @ triok dh...masa ma g htr tadika, (dulu jalan kaki je g tadika..),aku blk...pas2 ma g htr plak..aku blk plak...ngeh3..last skali x p da..(dlm hati, da bersorak..yay2, x yah g skolah....heehe)...di pendekkan cerita, macam 2 la tiap2 hari aku kalo hari sekolah..kalo mo0d aku baik @ aku bgn dulu b4 akak aku n ada air panas, so hari 2 mmg kalo ma g htr kat sek, 4 sure aku x blk da..hehee...maaf, ma..sbb ank ma yg ni mmg mengada-ngada skt..xbnyk..ckt je..hehe..(mcm la ma aku baca blog ni..huhuhu..)

best gak nangis ni sbnrnya...org akan kenal aku...xpercaya?hehehe...disebabkan aku ni suka sgt triok(nangis), majoriti org kat kg aku 2 da kenal da aku ni..hehe..kalo g mana2, mesti org akan kata and tnya soklan ni..lebih kurang la.

"owh, ni ibah yang slalu triok masa kecik dulu 2 dok?"
"yg ni la yg dok triok tiap2 pagi nk g sekolah 2 kee?"

skrg kalo blk kg, jumpa aku @ ma aku, akan ada la org kg yg tnya soklan yg lebih kurg cam 2..malu pn ada...hehehe..(sapa suh triok dulu.)..tp bla pikir blk, ada hikmahnya aku triok dulu..tgk la skrg ni..g mna2 mst org mudah xkenal..especially, kalo p kedai kopi yg dekat ngn sekolah rendah and sekolah tadika dulu..hehehe..masa aku xcident dulu pn, ramai gak yg dtg n bg derma masa ma aku cepat2 nk  tgk aku kat hkl dulu...terharu pn ada..terima kasih semua, sbb sudi ingat aku yg selalu nyanyi lagu rock kapak (nangis @ triok) pagi2 dulu...mst best n sedap lagu yg aku nyanyi 2 kan..hehhee..


dipendekkan crite lg, pernah gak la ma aku kna tunggu kat sekolah sbb aku x nk n x se g sekolah.....maaf ma..huhu..kalo x silap wak2 2 last kot aku nangis...sbbnya kna kurung ngn ustaz md.zain..tp yg best nya hari aku kna kurung 2, aku x keseorangan...ada partner kna kurung jgk..hehehe...bdk 1 kg ngn aku..nama dia hakimi aka kimi..disebabkan ktrg, 1 kelas kna kurung...hehehe...masa 2 aku klas 1 Cempaka (1C)..lpas dri hari 2, aku mmg x triok doh..jd budak baik dah..hehehe..


kla, smpai cni dulu la aku citer rahsia yg bukan lg rahsia ni kat sume..malu la..

..ckt2 dah la ye...hehhe..

kat bawah ni, aku sertakan lirik lagu My Mum Is Amazing especially 4 my beloved mum and all mothers in the world..luv u ma.....tq 4 everything...(rindunya nk peluk ma..xsbr nk balik..huhu..)..


Ya Allah, ampunilah segala dosa kedua ibu bapaku dan kasihanilah mereka sbgaimana mereka mengasihani ku ketika kecil...tmpatkanlah ayahku di kalangan org yg beriman serta panjangkanlah umur ma (ibuku) supaya aku dpt berbakti kepadanya..amin, amin, amin ya rabbal 'alamin....


My Mum Is Amazing


She wakes up early in the morning with a smile,
And she holds my head up high;
"Don't you ever let anybody put you down 
Cos you are my little angel."

Then she makes something warm for me to drink,
Cos it's cold out there, she thinks.
Then she walks me to school, Yes I aint no fool.. 
I just think my Mum is amazing.

Bridge/Chorus - 
She makes me feel,
Like I can do anything.
and when she's with me..
there's no where else, I'd rather be 

After School, she's waiting by the gate.
I'm so happy that I just can't wait,
To get home to tell her how my day went.
And eat the yummy food, only my Mum makes..

Then I wind her up cos I don't wanna bath,
And we run around the house with a laugh. 
No matter what I say, she gets her way.
I think my Mum is amazing.

Bridge/Chorus - 
She makes me feel,
Like I can do anything.
and when she's with me..
there's no where else, I'd rather be 

Then I wake up in the morning, she's not there..
And I realize she never was.
And I'm still here in this lonely orphanage,
With so many just like me.

And as my dreams begin to fade.. 
I try hard to look forward to my day. 
But there's a pain in my heart that's a craving;
How I wish I had a Mum that's amazing,
Would be amazing..



No comments:

Post a Comment