Monday, November 29, 2010

tahniah, tahniah, tahniah.....

Assalamua'laikum, semua...ada org ke nk baca ni...xpe2...ni just utk anak cucu aku tgk nnt..ngeh3..(khwin pn blom, da pkir psl anak cucu da..hehe..=p )


ha, ucapan tahniah di atas adlh bersempena ngn konvokesyen uitm ke-73..ini juga bermaksud hari konvo ku yg x jd..hehehe..xdela, postpone..aku pnya istiadat konvokesyen uitm ke-74..insya Allah..doa2kan lah moga umur panjang lg..amiin...

hari ini, 28 november 2010, maka rasmi lah dan termaktublah bhwasanya semua kwn2 ku da habis bljr @ bhs mudah dia 'konvo'..hehee..tahniah to all my frens especially geng budak hitam (mira, muni, piah, jue, iela, wani, dj, dz and jaa) and others netcentric members..tahniah and congratulation to all...

td aku p konvo diorg tp smpt jumpa jue and iela je..yg jumpa lg selain geng budak hitam nya, geng netcentrik sndiri iaitu fitri, ridzuan, hafiz..kwn2 lain yg jumpa sal, tikah (infosys), aini (wataniah), ada, sue (facmate and roomate), and ada lg la tp x ingat..anyway, tahniah n congrates sume k...

ha, x lupa gak pd dua pupu ku @ adik ipar pak sedara ku, shahida..dia konvo gak hari ni..tahniah ya..sori, hadiah murah je dpt beli kat shahida..(x keje lg, x mmpu nk beli..huhu..)..

nk dijadikan crita, sbb x cukup ongkos nk beli hadiah utk geng budak hitam, aku tnya la pndapat kwn2 ku apa nk bg kalo diorg jd aku...soo fong cdg buat kad..ada terpikir gak sblm 2 tp x brapa kreatif..noor plak ckp edit gmbr je cntk2 and bg kat diorg..so, as d conclusion, aku gabung 2 idea ni, maka jadila kad n gmbr2 di dalamnya...alhamdulillah, semalam ku buat mende 2 lpas kuar print thesis ptg 2 n p beli paper colour utk buat kad..alhamdulillah gak selesai buat semua 2 wpn masa aku kuar dri rumah smlm, hujan lebat sgt2 n bersama guruh nya..abis basah lencun seluar ku..buat plak payung tiris (bocor) masa tgh2 hujan 2, nsb baik x bnyk sgt..kalo x mau nya berpayung tp basah mcm mandi jek..hehehe...dipendekkan citer, spnjg perjalanan smlm, x abis2 aku doa moga2 d permudahkan urusan 2 semua..org lain berhenti brteduh dri hujan n kilat n smbl2 mkn kat seksyen 2, aku gamble p kedai print thesis n then g pkns (print gmbr n beli paper)..shari 2 gak la aku x mkn sbb mlm sblm 2 hingga pg 2 buat thesis 2 siap2..ptg lak kuar..huhu..xpela, asalkan mission aku tercapai hari 2..

blk umah 2 baru la aku masak goreng bihun sbb nk jimat, beras da nk abis..wuwu..(bkn x nk beli tp serba salah plak nk beli sbb da nk kuar minggu ni..) nsb baik sedap gak aku masak..(naik lif tekan sendiri..hehehe..)
siap k.aneng pn puji sbb dia mkn ckt..aku masak terlebih bnyk..hehe...


aku start buat kad2 sume lpas mkan (breakfast + lunch + dinner) n mandi..pas2 dlm kul 10 malam 2, trun tgk cerekarama jap..tajuk penggali..lpas 2 smbg buat blk smpai kul 3 pg kot..2 pn smbl buat 2, berfb gak..ngeh3..tp dlm tgh2 buat 2, aku g dapur n mkn mihun goreng yg x abis 2..supper..keh3..

ni gmbr yg aku buat utk diorg...

geng budak hitam..=)

with wani


with dz..


with dj..


with iela..


with jaa..


with jue..


with mira..


 with muni..


and with piah..

pagi esknya, aku smbg buat blk smpai kul 10 lebih baru siap sume nya skali ngn sampul..bersiap ala kadar kejap n kul 11 pg kuar umah nk g uitm..perjalanan yg sepatutnya x smpai 15 minit, aku amik masa sejam baru sampai dsb..wuwuwu.smuanya krana menunggu driver ku yg sntiasa lambat iaitu p.cik rapid T602 and T603..tp xpela, alhamdulillah gak sbb aku smpai ngn slmtnya..tima kasih p.cik rapid..=)

jmpa jue jap n bg kad2 2 sume kat jue sbb  takot x jumpa semua nnt...pas2 amik gmr ngn jue n fit..n jumpa p.cu n family dtg utk konvo shahida..then after habis konvo 2, ktrg g masjid shah alam utk smayg zohor n makan2..td makan bihun goreng plak..hehe..(smlam n tghari td adalah hari bihun..hehehe)..

lpas 2, teh, shahida, angah, nafis n aku g plak jln2 kat bukit cerakah..skrg tgh musim salji..bila masuk dlm 2, tringat lak kenangan masa p ngn mira, muni, wani n dz..buat perangai gila2 p masuk kat tmpt salji 2, bkn stakat amik gmbr ngn org salji, tp siap main baling2 salji lagi..ngeh3..indahnya bila d kenang kmbali...wuwuwu..




k la, smpai cni je la aku citer pasal hari ni..biar org x nk tau pn, tp aku citer gak..da ni blog aku, so aku pnya suka la...hahaha..



lastly, tahniah pada semua yg konvo..smga kejayaan yg kalian semua perolehi dpt menjadi pembakar semangat buat diri kalian pd masa2 akan datang...

happy convocation day..



note kaki: gmbr2 spnjg hari ni..=)

with jue and fit..


makan2 at masjid shah alam..


dpn rumah 4 musim..


@bukit cerakah


bukit cerakah again..


last bukit cerakah..




No comments:

Post a Comment