Sunday, December 12, 2010

Apa nk jadi....???

As salam, semua...apa khabar semua?chat?aku cni chat2 je, just sejak kebelakangan ni, ada sedikit semput je dtg menjenguk sbb da lama x dtg..xpela, skali skala dia dtg, blh tlg ingatkan aku ttg penciptanya iaitu ALLAH s.w.t yg telah menciptakan seluruh alam ni, syukur alhamdulillah....

ok, merujuk pd tajuk di atas..semalam, dlm pkul 10 malam lebih cm2 la, p.cu ajak kuar round2 kl..mulanya, aku and teh x ikut, sbb nk tgk drama cerekarama, tp p.cu blk semula dan paksa aku n teh ikut skali round2..so, terpaksa la p gak..dok dlm keta je sbnrnya..mmg round2 kl betul la smalam..dok dlm keta je..huhu

sambil2 tgk pemandangan malam yg cukup indah yg disinari cahaya rembulan dan cahaya lampu,kami pn bersiar2 la.hehee..(ayat jiwang ckit..ngeh3..)tp yg plg x tahan dan sedih 2, majoriti yg aku nmpk semalam, adalah remaja2 melayu dan islam yg berkeliaran di kl pd waktu malam..macam tgk filem adnan sempit dan kl menjerit lak rsanya tp yg bezanya, smalam xde pelakon2 2..semuanya realiti bkn fantasi..sedih aku tgk..semuanya muda2 lg..bertenggek atas motor bersama pakwe2 nya, merempit atas jalan raya, berdua2an kat tepi jalan smata2 utk berdating..pakaian x pyh cakaplah..x cukup kain, dgn belah nya, dgn kecik nya, dgn ketatnya, and etc la..xyah la aku citer, dlm filem dan citer kat tv siar, mcm 2 la sebijik rupa diorg..nauzubillah..

mcm mana nk buat diorg insaf ek?aku x tahu la mcm mna nk tlg diorg..nk mintak tolong polis datang round, semalam aku tgk ramai je polis buat rondaan tp nmpk mcm remaja2 2 da x heran dan takut pun ngn polis semua 2..ramai je berkumpul utk berlawan rempit mlm nnt..ditambah plak ngn disko2 dan kelab2 malam g baru nk beroperasi pd waktu malam nya..berdesing telinga aku dgr lagu yg diorg pasang walaupun masa 2 aku ada dlm keta dan cermin sume tutup..2 blom masuk dlm lg, kalo msk maunya aku kna semput nnt..wuwuwu..mintak Allah jauhkan la aku dri semua 2 sume..apa yg mmpu aku buat setakat ni ialah berdoa moga2 diorg mndapat hidayah dan bertaubat nnt...insya Allah, amin..biiznillah..

tp aku bersyukur sangat2 la sbb aku bkn dlm salah seorg dri mereka sume 2. alhamdulillah, ahamdulillah, alhamdulillah..pdMu aku berterima kasih ya Allah kerana menjaga aku drpd terjerumus ke lembah maksiat itu..aku bersyukur di kurniakan ibu bapa yg prihatin, kawan2 yg baik, soleh dan solehah..x terungkap dgn kata2 betapa bersukur nya aku pd Mu ya Allah..

nota kaki: bersyukur lah pdNya kerana hnya pd DIA kita sembah dan pohon pertolongan serta mintalah ampun dan taubat, sesungguhnya DIA maha pengampun lg maha mengasihani..amin...

ilalliqa'..bubui...lain kali kt jumpa lg..ngeh3..


No comments:

Post a Comment