Sunday, September 27, 2009

slps raya...

hari ni da dtg kl blk da tapi skrg kat umh p.sdare kat gmnk sb dtg pg tadi tmpg abg ipar..kakngah xdtg lg sb tgh pantang skrg..so,disebabkn x elok kalo tggl aku n abengah je kat umh dia kat bandar mahkota cheras 2, aku tmpg la kat cni..pg esok mudah ckt nk p u blk..

ha,kali ni aku xde pape nk tls sgt pn. juz nk buat blog ni uptode je..hehehe..

hari raya ke3 lps, aku, noor, c'na n suhailie p sklh matm. sklh ktrg dulu sb nk jmpa kwn2 lama..
tp sygnya x ramai yg datang pn.yg ramai majoriti senior2 yg sblm ni siap ngn ank2 n isteri diorg.batch aku x nmpk sgt pn..huhu...tp x pela..mende da lpas..

hari raya ke5 yg lpas plak kak na @ k.cik aku kahwin..so, kat umh 2 x payah ckp la ramai pnyer org..n letihla sgt smpaikan nk tersadung kaki ku.da la kaki baru smbuh dri xcident..wuwuwu..mintak2, xde pape yg mudharat la lpas ni.insya allah.amin..ntah la..nk cpat sgt n letih dgr org tnya itu ini kat aku sorg..tp yg sebenarnya aku(yg ke5) ada 3 org kakak, 1 abang n 1 adik prempuan..yg kahwin 2 yg atas(4) aku, so dia sbuk ngn mekap dia je la hari 2 ngn mak andam dia..kaklong aku g amik kek(nk ltk atas par) kat kedai pg 2 smpai la tghari baru blk,kakngah plak tgh dalam pntg,abang uruskn bhgn lembu n kat bhgn blkg umh, adik aku plak jga anak sedara aku yg 1st 2, raudhah..so, yg tggl aku je la yg urus bhgn dapur kalo2 org nk apa2..waa, letih manyak woo...mlm 2 aku rasa skt lutut bawak smpai ke ke esokan hari nya plak..dr da nk nshtkn dulu jgn buat keje kuat n jln bnyk sgt, tp nk wat cmne..insya allah xde pape la 2..tawakkal pd Allah je la..

pape pn, rasanya raya thn ni plg bermkna la sb msa dgr khutbah hari raya hari 2, aku meremang bulu roma..x tahu la knape..tp mgkn juga aku memikirkan masihkah ada ksmptn lgi utk menemui ramadhan pada tahun2 hadapan.. wallahualam..mudah2an Allah pnjgkn umurkan ku and semua org2 yg ku syg, kawan2, jiran tetangga da semua umat islam di dunia ini...amiin...=)


No comments:

Post a Comment