Saturday, March 19, 2011

Usia vs Kematian

as salam dan salam hari sabtu semua,...

1st of all, nk gtau ni...
x kira la korg nk tau ke x, tapi aku nk gtau gak...

sebelum 2, korang tau x hari ni bpe haribulan?
ok la, aku gtau kalo yg x ingat tarikh 2 ye...
hari ni ialah 19 Mac 2011
bersamaan dgn 14 Rabiul Akhir 1432H


actually, today is 
MY
BIRTHDAY
(x malu kan?org x tnya pn aku gtau gak..huhu..)
(ah, suka hati aku la dah ni blog aku...hahaha...)

so, dikesempatan ni, aku nk ucapkan selamat hari lahir pd diri sendiri..




SELAMAT HARI LAHIR 
SUHAIBAH 
anak 
P.Da Musa dan Mok Yoh (Mek Kelsom)
yg ke-24..
(eh, 24 ke?bkn 18 ke?hehehe...rsa muda je lagi..hakhakhak..)

(rsa rajin ckt nk m'edit gmbr hari ini..cntk x?hehehe...)

org 1st wish aku pagi ni ialah DJ, pastu noor, then k.long, then ma and buka fb noor lagi..hehehe
kesian noor sbb aku x ingat save number phone dia hari 2..hehehe..
then kat fb ramai gak la yg wish..
anyway, thanks a lot to all yg wish besday hari ni..
thanks a lot atas ingatan kalian semua..
hanya Allah yg mampu membalas nya
dan mudah2an persahabatan kita semua akan berkekalan hingga akhir hayat nnt...


smpena hari kelahiran ku dan pertambahan usia pada hari ni, 
maka bertambah dekat lah aku dengan kematian..


masalahnya ialah 
'AKU DAH BERSEDIA KE?'
huhuu..


mestila belum lagi..
banyak lagi yg aku x buat, x amal, 
amalan pun banyak yg kurang lagi dalam iman, hati dan akal...


oleh itu, ku pohon pada mu 
Ya Allah...

 terima lah antara doa-doa ku ini::

هَبْ لِي حُكْمًا وَأَلْحِقْنِي بِالصَّالِحِينَ
Hablii hukmaw wa al hiqniy bish shoolihiin
“Ya Tuhanku, berikanlah kepadaku hikmah dan masukkanlah aku ke dalam golongan orang-orang yang saleh” (Q.S. Asy-Sy’araa: 83)
اللهم اجعل خير عمري أخره و خير عملي خواتيمه و خير أيامي يوم لقائك
Allaahummaj’al khayra ‘umrii aakhirahu wa khayra ‘amalii khawaatiimahu wa khayra ayyaamii yawma lliqaa’ika
“Ya Allah jadikanlah sebaik-baik umurku pada ujungnya dan sebaik-baik amalku pada akhir hayatku, dan (jadikanlah) sebaik-baik hariku yaitu hari ketika aku bertemu dengan-Mu (di hari kiamat)” (H.R. Ibnus Sunny)
اللهم اختم لنا بحسـن الخاتمة ولا تختم علينا بسـوء الخاتمة
“Ya Allah, akhirilah hidup kami dengan husnul-khatimah (akhir yang baik), dan jangan Kau akhiri hidup kami dengan suu-ul-khatimah (akhir yang buruk)”
(reference::Matikan aku dalam Husnul Khatimah)


footnote::
marilah kita beramal selalu kerana kita x akan tahu bila masanya kematian akan menjemput kita pergi bertemu pencipta yg SATU...
moga kita semua di beri kesempatan untuk bertemu 
dgnNya (ALLAH) dan kekasihNya(Nabi Muhammad s.a.w)..
ameen, ameen, ameen, ya rabbal 'alamin..

mode::
pergi ke putrajaya hari ni sbb nk naik hot air balloon tp x dpt naik pun..huhu..
sedih sbb ingat nk smbut birthday tahun ni ngn naik mende 2..last2 blk saje2 je..
tp alhamdulillah kerna sbgai kenangan pergi ke sana, buat poskad tulisan khat 
ada nama sendiri..wpn kna bayar rm5, tp berbaloi sbb cantik..nnt kalo ada masa akan di upload nnt, k.




Alien and Chipmunks from Angah..hehehe
tq angah..comel n sweet je..hehehe

salam sayang, 



No comments:

Post a Comment